Contentarchitectuur

Digitale discipline tot in de puntjes

Klantcontact verloopt langs meerdere kanalen. Rode draad in de klantbeleving is de content. Met een goede omnichannel content architectuur zorg je ervoor dat de beleving van je klant op elk kanaal succesvol is.

Een brug tussen je organisatie en je klanten

Achter succesvolle content schuilt een slimme strategie die antwoord geeft op een aantal cruciale vragen. Wat zijn de doelen van je organisatie en van de klant? Welke waarden zijn hierbij belangrijk? Hoe vertaal je deze in relevante en aantrekkelijke content? Hoe zorg je ervoor dat in elk kanaal de kern en de ‘voice’ van je boodschap dezelfde is? En dat de klant jouw merk ervaart als waardevol, authentiek en geloofwaardig? We helpen je met content een brug te slaan tussen je organisatie en je klanten door je content te benaderen vanuit vier invalshoeken: inhoud, structuur, governance en workflow.

Inzicht in verbeterpunten van je content

Welke content lever je op de verschillende kanalen aan je klanten? In hoeverre draagt deze content bij aan het behalen van de doelen van je organisatie en wat is de kwaliteit? Het opstellen van een strategie start met inzicht in je huidige content. Om dit in beeld te brengen, voeren we een scan of audit uit. Samen met de organisatie bekijken - en scoren - we de content op vier invalshoeken: inhoud, structuur, governance en workflow. Daarna brengen we de gewenste situatie in beeld. Bijvoorbeeld met content journeys die inzicht geven in de benodigde content voor alle touchpoints.

Meer lezen over content journeys

Solide architectuur voor flexibele content

Klanten verwachten tegenwoordig content op maat. We voegen daarom metadata aan je content toe zodat je klanten op basis van hun profiel relevante inhoud kunt aanbieden. En we structureren je content zo dat je deze flexibel kunt inzetten. We slaan content bijvoorbeeld in één bron op en delen het op in kleinere eenheden. Per kanaal kun je dan bepalen wat je wel en niet (meteen) laat zien. Je voorziet klanten zo optimaal in hun behoeftes én beperkt doorlooptijden en kosten.

ABN AMRO

Grip op alle content

Ontdek hoe we ABN AMRO geholpen hebben een omnichannel contentstrategie te ontwikkelen en te implementeren, waardoor de bank nu volledige controle heeft over hun content en de klantreis van hun klanten. Weten hoe deze strategie ABN AMRO helpt om op elk contactmoment uit te blijken?

Bekijk de case

Organisatie en onderhoud

Goede content vereist goed beheer. Onze contentstrategen helpen je om contentbeheer naar een hoger plan te brengen. Zodat duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is en hoe je taken efficiënt uitvoert. We brengen eigenaarschap in kaart en optimaliseren creatie- en redactieprocessen voor tekst, beeld en social media. Of geven je advies over een geschikt cms. Het resultaat? Een gedegen aanpak voor overtuigende en flexibele content, waarmee je duurzame resultaten bereikt.

Wat we voor je kunnen doen

  • Content audit uitvoeren.
  • Content journeys opstellen.
  • Omnichannel content roadmap opstellen.

Waardepropositie

Digitale innovatie die je voelt en beleeft

Vervul je digitale belofte
Bedieningsconcepten

Intuïtieve interfaces voor hart en ziel

Ontdek de You in UX
Design systems

Eén digitale bron, overal jezelf

Gun je identiteit een systeem
Content Architectuur

Digitale discipline tot in de puntjes

Giet je contentstrategie in beton

Meer weten over contentarchitectuur?

Wij werken graag samen om jouw business waardevol, authentiek en geloofwaardig te maken voor je klanten van overmorgen. Stuur ons een bericht en we nemen contact met je op.

Marcel Kosters

Business director
+31 6 53 77 123 91
marcel.kosters@informaat.nl